Felosztási panaszok

Amikor szerzőink kézhez kapják online vagy postai jogdíjfizetési értesítőjüket, olykor előfordul, hogy nem találnak meg benne bizonyos elhangzásokat. Ilyenkor reklamációt lehet indítani.

A hiányosságok hátterében általában az állhat, hogy a zene/irodalmi mű felhasználójának adatszolgáltatása hiányos, holott az Artisjus nagy részben ez alapján végzi a jogdíjak felosztását. Ezért előfordulhat, hogy bizonyos elhangzások hiányoznak a jogdíjfizetési értesítésből – ez azonban még nem jelenti azt, hogy a jogdíj elveszett.

A hiányolt elhangzásokat ellenőrizzük, és szükség esetén megreklamáljuk a zene/irodalmi mű felhasználójánál – ehhez viszont szükséges, hogy a szerzők (vagy más jogosultak, pl. a szerzők jogutódjai, vagy az őket képviselő zeneműkiadók) az észlelt hiányosságokat jelezzék nekünk az alábbi módokon.

REKLAMÁCIÓ INDÍTÁSA ELŐTT…

  • Bejelentette már a reklamációban érintett művét az Artisjushoz? Fontos, hogy csak az Artisjusnál nyilvántartott dalok, zeneművek kapcsán érkezett reklamációt tudjuk fogadni (kivéve: irodalmi művek).
  • Regisztrált már a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be)? Ha igen, az online felületen keresztül, személyes oldalára belépve, otthonából, egyszerűen küldheti el reklamációját. A SZIR-regisztráltak így, online küldhetik be felosztási panaszaikat. Bővebben az online benyújtott reklamációkról itt olvashat. Bővebben az online benyújtott reklamációkról itt olvashat.
  • Külföldi elhangzást hiányol, és ezt jelezné felénk? Külföldi elhangzások tekintetében a helyi jogkezelő társaságok reklamációs szabályzata az irányadó. A reklamációt a helyi jogkezelő társaságok számára továbbítjuk, de annak elbírálása teljes mértékben az ő hatáskörükbe tartozik.

REKLAMÁCIÓS ADATLAPOK

Ha Ön rendelkezik SZIR-regisztrációval, kérjük, lépjen be személyes oldalára, és online nyújtsa be reklamációját! Adatlapra csak akkor lesz szüksége, ha nincs hozzáférése az online ügyintézéshez.

Reklamációs adatlap televíziós és rádiós elhangzásokhoz

Reklamációs adatlap televíziós- és rádiós reklámzenei elhangzásokhoz

Reklamációs adatlap filmzenei elhangzásokhoz (televízió és mozi)

Reklamációs adatlap élőzenei elhangzásokhoz

Reklamációs adatlap fizikai hanghordozókhoz


A reklamáció esetei és bejelentésének módjai

    1. Egy bizonyos elhangzásért kevesebb jogdíjat kaptam, mint amire számítottam.Ha az elhangzás szerepel az értesítőben, de a vártnál alacsonyabb összeggel, kérjük, hogy panaszával e-mailben forduljon hozzánk: szerzok@artisjus.com. A jogdíj összegével kapcsolatos reklamációkat jelenleg csak így tudjuk fogadni.Rádiós, TV-s elhangzás esetén érdemes segítségül hívni rádiós és televíziós statisztikánkat, amely megmutatja, hogy adott évben mennyit ért egy-egy elhangzás.
    2. Ha az elhangzás a valós felhasználásnál rövidebb időtartammal szerepel az értesítőben, kérjük, hogy panaszával e-mailben forduljon hozzánk: szerzok@artisjus.com. Az elszámolt elhangzás időtartamával kapcsolatos reklamációkat jelenleg csak így tudjuk fogadni.
  •  Ha az elhangzás
    • egyáltalán nem szerepel az értesítőben, vagy
    • a valós felhasználásnál kevesebb darabszámmal szerepel az értesítőben,

kérjük, olvasson tovább!

BELFÖLDI, ÉLŐZENEI KONCERTEN ADTÁK ELŐ A MŰVEM, MÉGSEM TARTALMAZZA EZT AZ ELHANGZÁST A SZERZŐI ÉRTESÍTŐM

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Fellépő voltam a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

  • Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el az adatszolgáltatást a „Fellépések” menüpontban.
  • Ha az adatszolgáltatást már korábban megtette, kérjük, ellenőrizze a rendezvény jogosítási státuszát a „Fellépések” menüpontban.
  • Ha szerzőként hangzottak el művei koncerten és a felhasználó vagy fellépő adatszolgáltatása alapján kimaradtak művei a felosztásból, indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Fellépő voltam a koncerten, de még nincs hozzáférésem online ügyintézéshez

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, ezután térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, adatszolgáltatóként emailben kérjük elküldeni az alábbi űrlapot a szerzok@artisjus.com-ra:

Koncertbejelentő űrlap letöltése és kitöltése

c, Nem léptem fel a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be)

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

d, Nem léptem fel a koncerten, és még nem regisztráltam online ügyintézéshez (a SZIR-be)

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, térjen vissza a c) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

Reklamációs adatlap élőzenei elhangzásokhoz

KÜLFÖLDI, ÉLŐZENEI KONCERTEN HANGZOTT EL A SZERZEMÉNYEM, MÉGSEM SZEREPEL A SZERZŐI ÉRTESÍTŐMBEN

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Fellépő voltam a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el a bejelentést a „Fellépések” menüpontban.

b, Fellépő voltam a koncerten, de még nincs hozzáférésem online ügyintézéshez (a SZIR-be).

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

c, Nem léptem fel a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

d, Még nincs hozzáférésem online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) vagy b) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Fellépő (együttes/formáció) neve:
  • Rendezvény neve:
  • Rendezvény pontos helyszíne (település és helyszín):
  • Fellépés dátuma:
  • Szervező neve és elérhetősége:
  • Elhangzott mű(vek) címe + szerző(k) neve (több mű esetén művenként):

RÁDIÓBAN JÁTSZOTTÁK A DALOMAT, ZENEMŰVEMET, IRODALMI MŰVEMET, DE AZ ELHANGZÁS NEM SZEREPEL AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI RÁDIÓKRA IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

Reklamációs adatlap televíziós és rádiós elhangzásokhoz

TÉVÉBEN JÁTSZOTTÁK LE A DALOMAT, ZENEMŰVEMET, IRODALMI MŰVEMET, DE AZ ELHANGZÁS NEM SZEREPEL A JOGDÍJFIZETÉSI ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI TV-KRE IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

Reklamációs adatlap televíziós és rádiós elhangzásokhoz

Reklamációs adatlap filmzenei elhangzásokhoz (televízió és mozi)

MOZIBAN JÁTSZOTTÁK LE A DALOMAT, ZENEMŰVEMET. AZ ELHANGZÁST MÉGSEM TALÁLOM AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI MOZIKRA IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

Reklamációs adatlap filmzenei elhangzásokhoz (televízió és mozi)

REKLÁMZENÉM HANGZOTT EL TV-BEN VAGY RÁDIÓBAN. EZT MÉGSEM TALÁLOM AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI CSATORNÁKRA IS ÉRVÉNYES).

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Reklámban felhasznált mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Televízió/rádió csatorna neve:
  • Hirdető cég neve (nem kötelező):
  • Termék neve:
  • Kampány címe:
  • Reklám hossza (nem kötelező):
  • Első sugárzás dátuma (nem kötelező):
  • Elhangzás intervalluma:
  • Jogdíjfelosztásból kimaradt elhangzás mennyisége:
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük az ország nevét is megadni!

HANGHORDOZÓN (CD-N, VINYLEN, DVD-N STB.) JELENT MEG EGY SZERZEMÉNYEM, MÉGSEM TALÁLOM A JOGDÍJFIZETÉSI ÉRTESÍTŐMBEN A JOGDÍJAT (KÜLFÖLDI KIADVÁNYOKRA IS ÉRVÉNYES).

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

Reklamációs adatlap fizikai hanghordozókhoz