Felosztási panaszok

Amikor szerzőink kézhez kapják online vagy postai jogdíjfizetési értesítőjüket, olykor előfordul, hogy nem találnak meg benne bizonyos elhangzásokat. Ilyenkor reklamációt lehet indítani.

A hiányosságok hátterében általában az áll, hogy a zene/irodalmi mű felhasználójának adatszolgáltatása hiányos, holott az Artisjus nagy részben ez alapján végzi a jogdíjak felosztását. Ezért előfordulhat, hogy bizonyos elhangzások hiányoznak a jogdíjfizetési értesítésből – ez azonban még nem jelenti azt, hogy a jogdíj elveszett.

A hiányolt elhangzásokat ellenőrizzük, és szükség esetén megreklamáljuk a zene/irodalmi mű felhasználójánál – ehhez viszont szükséges, hogy a szerzők (vagy más jogosultak, pl. a szerzők jogutódjai, vagy az őket képviselő zeneműkiadók) az észlelt hiányosságokat jelezzék nekünk az alábbi módokon.

Reklamáció indítása előtt…

  • Bejelentette már a reklamációban érintett művét az Artisjushoz? Fontos, hogy csak az Artisjusnál nyilvántartott dalok, zeneművek kapcsán érkezett reklamációt tudjuk fogadni (kivéve: irodalmi művek).
  • Regisztrált már a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be)? Ha igen, az online felületen keresztül, személyes oldalára belépve, otthonából, egyszerűen küldheti el reklamációját. A SZIR-regisztráltak kizárólag így, online küldhetik be felosztási panaszaikat. Bővebben az online benyújtott reklamációkról itt olvashat.
  • Külföldi elhangzást hiányol, és ezt jelezné felénk? Külföldi elhangzások tekintetében a helyi jogkezelő társaságok reklamációs szabályzata az irányadó. A reklamációt a helyi jogkezelő társaságok számára továbbítjuk, de annak elbírálása teljes mértékben az ő hatáskörükbe tartozik.


A reklamáció esetei és bejelentésének módjai

  1. Egy bizonyos elhangzásért kevesebb jogdíjat kaptam, mint amire számítottam

    Ha az elhangzás szerepel az értesítőben, de a vártnál alacsonyabb összeggel, kérjük, hogy panaszával e-mailben forduljon hozzánk: szerzok@artisjus.com. A jogdíj összegével kapcsolatos reklamációkat jelenleg csak így tudjuk fogadni.

    Rádiós, TV-s elhangzás esetén érdemes segítségül hívni rádiós és televíziós statisztikánkat, amely megmutatja, hogy adott évben mennyit ért egy-egy elhangzás.

  2. Ha az elhangzás
    • egyáltalán nem szerepel az értesítőben,
    • a valós felhasználásnál kevesebb darabszámmal szerepel az értesítőben,
    • a valós felhasználásnál rövidebb időtartammal szerepel az értesítőben,

    kérjük, olvasson tovább!

BELFÖLDI, ÉLŐZENEI KONCERTEN ADTÁK ELŐ A MŰVEM, MÉGSEM TARTALMAZZA EZT AZ ELHANGZÁST A SZERZŐI ÉRTESÍTŐM

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Fellépő voltam a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

  • Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el az adatszolgáltatást a „Fellépések” menüpontban.
  • Ha az adatszolgáltatást már korábban megtette, kérjük, ellenőrizze a rendezvény jogosítási státuszát a „Fellépések” menüpontban.
  • Ha szerzőként hangzottak el művei koncerten és a felhasználó vagy fellépő adatszolgáltatása alapján kimaradtak művei a felosztásból, indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Fellépő voltam a koncerten, de még nincs hozzáférésem online ügyintézéshez

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, ezután térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, adatszolgáltatóként emailben kérjük elküldeni az alábbi űrlapot a szerzok@artisjus.com-ra:

Koncertbejelentő űrlap letöltése és kitöltése

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

c, Nem léptem fel a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be)

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

d, Nem léptem fel a koncerten, és még nem regisztráltam online ügyintézéshez (a SZIR-be)

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, térjen vissza a c) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Fellépő (együttes/formáció) neve (nem kötelező):
  • Rendezvény neve:
  • Rendezvény pontos helyszíne (település és helyszín):
  • Fellépés dátuma:
  • Szervező neve és elérhetősége (nem kötelező):
  • Kimaradt mű(vek) címe + szerző(k) neve (több mű esetén művenként):

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

KÜLFÖLDI, ÉLŐZENEI KONCERTEN HANGZOTT EL A SZERZEMÉNYEM, MÉGSEM SZEREPEL A SZERZŐI ÉRTESÍTŐMBEN

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Fellépő voltam a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el a bejelentést a „Fellépések” menüpontban.

b, Nem léptem fel a koncerten, és már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be).

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, és indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

c, Még nincs hozzáférésem online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) vagy b) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Fellépő (együttes/formáció) neve:
  • Rendezvény neve:
  • Rendezvény pontos helyszíne (település és helyszín):
  • Fellépés dátuma:
  • Szervező neve és elérhetősége:
  • Elhangzott mű(vek) címe + szerző(k) neve (több mű esetén művenként):

RÁDIÓBAN JÁTSZOTTÁK A DALOMAT, ZENEMŰVEMET, IRODALMI MŰVEMET, DE AZ ELHANGZÁS NEM SZEREPEL AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI RÁDIÓKRA IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Kimaradt mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Rádiócsatorna neve:
  • Rádióműsor címe (nem kötelező):
  • Elhangzás időpontja/intervalluma:
  • Jogdíjfelosztásból kimaradt elhangzás mennyisége:
  • Elhangzás jellege (általános/szignál/háttér/szünetközi/irodalom):
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük az ország nevét is megadni!

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

TÉVÉBEN JÁTSZOTTÁK LE A DALOMAT, ZENEMŰVEMET, IRODALMI MŰVEMET, DE AZ ELHANGZÁS NEM SZEREPEL A JOGDÍJFIZETÉSI ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI TV-KRE IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Kimaradt mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Televíziócsatorna neve:
  • TV-műsor címe (nem kötelező):
  • TV film/sorozat esetén film/sorozat címét és epizód címét kérjük megjelölni!
  • Elhangzás időpontja/intervalluma:
  • Jogdíjfelosztásból kimaradt elhangzás mennyisége:
  • Elhangzás jellege (általános/szignál/háttér/szünetközi/irodalom):
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük az ország nevét is megadni!
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük a TV film/sorozat külföldi címét is megadni!

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

MOZIBAN JÁTSZOTTÁK LE A DALOMAT, ZENEMŰVEMET. AZ ELHANGZÁST MÉGSEM TALÁLOM AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI MOZIKRA IS ÉRVÉNYES)

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Filmben elhangzott, felosztásból kimaradt mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Film eredeti címe:
  • Film fordított címe (külföldi reklamáció esetén kötelező):
  • Mozi, filmszínház neve:
  • Filmfesztivál neve és helyszíne (nem kötelező):
  • Vetítés időpontja/intervalluma:
  • Jogdíjfelosztásból kimaradt vetítés mennyisége:
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük az ország nevét is megadni!

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

REKLÁMZENÉM HANGZOTT EL TV-BEN VAGY RÁDIÓBAN. EZT MÉGSEM TALÁLOM AZ ÉRTESÍTŐMBEN (KÜLFÖLDI CSATORNÁKRA IS ÉRVÉNYES).

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Reklámban felhasznált mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Televízió/rádió csatorna neve:
  • Hirdető cég neve (nem kötelező):
  • Termék neve:
  • Kampány címe:
  • Reklám hossza (nem kötelező):
  • Első sugárzás dátuma (nem kötelező):
  • Elhangzás intervalluma:
  • Jogdíjfelosztásból kimaradt elhangzás mennyisége:
  • Külföldi reklamáció esetén kérjük az ország nevét is megadni!

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.

HANGHORDOZÓN (CD-N, VINYLEN, DVD-N STB.) JELENT MEG EGY SZERZEMÉNYEM, MÉGSEM TALÁLOM A JOGDÍJFIZETÉSI ÉRTESÍTŐMBEN A JOGDÍJAT.

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül!

a, Már regisztráltam a Szerzői Információs Rendszerbe (a SZIR-be), és szeretnék reklamációt benyújtani.

Kérjük, lépjen be az oldalra (a honlap jobb felső sarkában) azonosítójával és SMS-ben kapott jelszavával, majd indítsa el a reklamációt a „Reklamációk” menüpontban.

b, Még nem regisztráltam a SZIR-be online ügyintézéshez, és szeretnék reklamációt indítani.

Most érdemes pótolnia a SZIR-regisztrációt online ügyintézéshez, majd térjen vissza az a) pont-hoz. Amennyiben erre jelenleg nincs lehetősége, emailben kérjük elküldeni Az alábbi adatokat (szerzok@artisjus.com):

  • Kiadványon szereplő, felosztásból kimaradt mű(vek) címe és szerző(k) neve (több mű esetén művenként):
  • Hangfelvétel kiadó neve:
  • Kiadvány címe:
  • Kiadvány típusa (CD, DVD, vinyl, pendrive stb.):
  • Azonosító kód (nem kötelező, a CD/DVD belső, nem feliratozott oldalán található):
  • Gyártó, sokszorosító cég neve (nem kötelező):
  • Terjesztő neve (nem kötelező):
  • Első kiadás dátuma:
  • Reklamált időszak:
  • Reklamált időszakban gyártott, jogdíjfelosztásban nem szerepelt mennyiség:
  • Külföldi kiadás esetén kérjük az ország nevét is megadni, illetve – amennyiben rendelkezésre áll, egy (szkennelt) képet a korongról és a borítóról!

Felhasználás időtartamának reklamációja esetén jelezze a mű mellett az elhangzás valós időtartamát is.