“Elhunyt szerző örököse vagyok”

A szerző halála után még 70 évig él a szerzői jogi védettsége. Ön zenei vagy irodalmi szerző örököse? Részesülni szeretne a jogdíjakból? Itt az összes lépés, amelyet meg kell tennie ehhez.

1. ÖRÖKÖSÖDÉS IGAZOLÁSA

Első lépésként igazolni kell, hogy a szerző elhunyt, és ki a jogutódja. Ehhez két okiratra van szükség:

  • a halotti anyakönyvi kivonat másolatára, valamint
  • a közjegyző által kiállított jogerős hagyatékátadó végzésre.

E két okirat eredeti példányát vagy hiteles másolatát kérjük a Jogi Főosztályunkra eljuttatni.

FONTOS! A hagyatékátadó végzésnek a jogutód személyén túl tartalmaznia kell azt is, hogy az elhunyt szerzői jogai a hagyaték részét képezték.

Jogi Főosztály

Tel.: (1) 488 2636

Bernáthné Jenei Vera
vjenei@artisjus.com

Hegyi Barbara
bhegyi@artisjus.com

2. REGISZTRÁCIÓ AZ ARTISJUSNÁL
  • ÜGYFÉLKAPUS HITELESÍTÉSSEL ONLINE
    Az Ügyfélkapu segítségével egyszerre regisztrálhatja magát örökösként, adhat megbízást az Artisjus részére, és regisztrálhat online ügyintézési rendszerünkbe (SZIR), hogy jogelődjének minden műadatához kényelemesen, online módon is bármikor hozzáférhessen. Az ügyfélkapus regisztráció lépései:
  1. Töltse ki online regisztrációs űrlapunkat! Kattintson →ide← a megnyitáshoz. Ügytípusként válassza a “Regisztráció az Artisjushoz” opciót.
  2. Mentse le számítógépére a kitöltés eredményeképp kapott adatlapo(ka)t.
  3. Hitelesítse az adatlapo(ka)t az Ügyfélkapun keresztül, és küldje nekünk tovább az Ügyfélkapu felületéről az irat@artisjus.com email címre.
  4. A beérkezett adatlap(ok) feldolgozását munkaidőben megkezdjük, a regisztráció sikerességéről és a SZIR-hozzáférésről emailben küldünk értesítést.
  • SZEMÉLYESEN
    Ha inkább személyesen regisztrálna az Artisjushoz, ehhez az alábbiakra lesz szükség. Személyes regisztrációhoz szükséges iratok és adatok:
    – Személyi igazolvány
    – Adóazonosító kártya
    – Bankszámlaszám (a jogdíjkfizetéshez kötelező megadni)
    Címünket és nyitvatartásunkat ezen az oldalon találja meg. Előzetes bejelentkezés a járványhelyzet miatt átmenetileg szükséges.

Tájékoztatjuk, hogy a személyes ügyfélfogadás 2020. június 4-től újraindul irodánkban, de előzetes időpontfoglaláshoz kötött.

  • POSTAI ÚTON
    Ahhoz, hogy az összes szükséges adatunk meglegyen számfejtési, kifizetési és kapcsolattartási célokra, kérjük, egy eredeti személyi adatlapot kitöltve, aláírva juttasson el irodánkba. A személyi adatlap elérhető a Nyomtatványoknál.

    A személyi adatlappal együtt kérünk Öntől megbízást arra, hogy az örökölt szerzői jogokat kezelhessük: jogdíjat szedjünk be, osszunk fel és fizessünk ki Önnek. Az aláírás következtében a jogutódoknak semmilyen többletköltsége nem keletkezik. A megbízás aláírása nem kötelező, de ajánlott. Ezzel válik jogosulttá online rendszerünk használatára, amin keresztül kényelmesen intézheti nálunk ügyeit. A megbízás szintén elérhető a Nyomtatványoknál, amelyet két példányban, aláírva küldjön el nekünk.

    Postacím: Artisjus Egyesület, 1016 Budapest, Mészáros utca 15-17.

Személyes adatait a törvényi előírásoknak megfelelően kezeljük, adatvédelmi tájékoztatóinkat itt olvashatja.

3. ONLINE ÜGYINTÉZÉS

A személyi adatlap és megbízás leadásával együtt érdemes regisztrálni online ügyintézési rendszerünkbe is (SZIR). Ezzel jogelődjének minden műadatához kényelemesen, online módon is bármikor hozzáférhet, illetve saját személyes adatait is egyszerűen módosíthatja.

Regisztráció online rendszerünkbe:
Mivel online rendszerünk pénzügyi adatokat is tartalmaz, a regisztrációt személyesen irodánkban, vagy az Ügyfélkapun keresztül intézheti. Postai úton NINCS lehetőség a SZIR-be regisztrálni. Részletek itt.