A hologramos matricák kiadása szünetel

Tájékoztatjuk, hogy a járványhelyzetre tekintettel a magánmásolási díj igazolására szolgáló hologramos matricák kiadását az Artisjus 2021. április 1-től (csütörtöktől) 2021. április 30-ig (péntekig) ideiglenesen felfüggeszti.

A jogdíjfizetés rendje nem változik, de a hologramos címkékhez kötött eszközök adatszolgáltatási rendje módosul. Az IMEI számmal rendelkező eszközök esetében az eddigi adatszolgáltatási és jogdíjfizetési rend nem változik.

A hologramos címkékhez kötött eszközök adatszolgáltatási rendje az alábbiakban módosul:

Az eddig benyújtott dokumentumok köre kiegészül a matricaköteles eszközök szériaszámának felsorolásával, lehetőség szerint MS Excel (*.xls) formátumban, azoknál az eszközöknél amelyeknél a szériaszám fellelhető.

A szériaszámok megküldése megkönnyíti a későbbi helyszíni ellenőrzési feladatokat mind a díjfizetők, mind az Artisjus részére, ezért fokozottan kérjük azok megadását. Az ellenőrzések során a beszerzési számla és/vagy vámhatározat időszaka, a szériaszámok és a jogdíj befizetését igazoló bizonylat együttesen fogja igazolni a jogdíjfizetést.

A szériaszámmal nem rendelkező eszközök esetében a beszerzési számla és/vagy vámhatározat időszaka, valamint a jogdíj befizetését igazoló bizonylat együttesen fogja igazolni a jogdíjfizetést.

Továbbértékesítés esetén a disztribútorokat kérjük, hogy a fenti döntésről tájékoztassák kereskedelmi partnereiket és vagy (1) állítsanak ki részükre igazolást a magánmásolási jogdíj megfizetéséről, mely igazolás tartalmazza az adott Artisjus jogdíjfizetési értesítő (JFÉ) számát,  vagy (2) a kereskedelmi partnereik részére kiállított számlára vezessék rá az adott Artisjus jogdíjfizetési értesítő (JFÉ) számát.  Az igazolásnak egyéb tartalmi és formai követelménye nincs.

Kérdés esetén kollégáink a megszokott elektronikus és telefonos elérhetőségeken továbbra is állnak rendelkezésre.